vrijdag 11 februari 2011

zelfevaluatie



Zelfevaluatie student: ga in op, persoonlijke, vakdidactische en inhoudelijke aspecten
Wat ging goed?
Waardoor kwam dat?






-          de inleiding van de kunstenaar: Dit verliep goed, het was duidelijk d.m.v. de plaatjes wat de kunstenaar voor werk maakte.
Dit kwam vooral door de voorbeelden die we lieten zien.
-          studenten gingen aan de slag, ging prima, er waren vele leuke ideeën.
-          Nabespreking: Ook dit verliep goed, er kwam een goed gesprek en hebben gelukkig genoeg tijd gehad om alle foto’s te bespreken en ieder groepje aan het woord te laten.
Wat ging niet goed?
Waardoor kwam dat?






-          opdracht uitleg was in het begin beetje onduidelijk, later begreep echter iedereen de opdracht.
Dit kwam vooral door het te snel uitleggen, later nogmaals op een rustiger tempo gedaan en toen was het helder.
- we wilden teveel helpen, uit de nabeschouwing bleek dat de studenten het juist ook fijn vinden om zelf even rustig na te kunnen denken en tot een idee te komen.
Is het lesdoel bereikt?







Het lesdoel is bereikt, we hebben ze op een andere manier laten kijken naar de werkelijkheid, met name door de begrippen die we eraan gekoppeld hadden.
Het idee was ook om wat meer op de kunstenaar in te gaan dit vonden ze fijn en duidelijk. Dit is ons ook gelukt.
De eindresultaten waren zeer mooi en vele leuke ideeën, waar we natuurlijk ook naar streefde. 
Samenvatting opmerkingen docent en medestudenten,

















Aandachtspunten voor de volgende les

-          bij uitleg: licht aan en zorgen dat er verder niets te zien is zodat de studenten ook niet afgeleid raken.
-          Het helpen minimaal houden, zorgen dat je wel rondloopt zodat ze altijd naar je toe kunnen komen om vragen te stellen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten