vrijdag 11 februari 2011

voorbereidingsformulier educatieve activiteit

ARTEZ INTERFACULTAIR PROJECT EHBK VOORBEREIDINGSFORMULIER   EDUCATIEVE ACTIVITEIT

Student(e)

Begeleider         
Vivian Janssen

Anneke Meijers
Datum
Klas
Aantal lln.
8-2-2011
 DBKV 1a
14
Vak,Project, Thema:
  
Wat is werkelijkheid?
Beginsituatie:
- powerpoint d.m.v. beamer, les creëren en geven aan studenten in opleiding voor dans en drama. Met als uitgangspunt Robert Therrien, gecombineerd met wat is werkelijkheid?
Lesdoelen en inhoud: (noem concrete begrippen)
-          ander kijken naar vertrouwde omgeving
-          dit door wat is werkelijkheid? M.b.t. fotografie
-          belangrijke begrippen m.b.t kunstenaar Robert Therrien noemen/uitleggen en vastleggen in de opdracht die ze moeten uit gaan voeren
(Vak)didactische leerdoelen:

-          theoretische inleiding op de kunstenaar
-          opdracht introduceren
-          camera ruimte laten ervaren
-          nabespreking


Inhoudelijke leerdoelen:


-          groepen helpen en vragen stellen
-          het anders gaan kijken, dit ook weer met betrekking tot de begrippen en de eisen die we stellen bij de opdracht.

Checklist materialen:
-beamer
- cardreader

Alternatieven:
- iedereen op de hoogte stellen van het meenemen van een camera.


<></>
Lesfase
Tijd
Leerinhoud Puntsgewijs en verwijs evt. naar bijlage
Didactische aanpak, organisatie en middelen

- Inleiding






- Vervolg Inleiding









- praktische gedeelte





Na – bespreking
5 min.






5 min.










15 min.






5 min.
Hierbij gaan we uitleggen wat Robert Therrien zoal maakt. Hierbij laten we plaatjes zien dit doen we door de beamer te gebruiken. 


Uitleg van de opdracht die we aan Robert Therrien gaan koppelen. Ook met de uitleg erbij van wat is werkelijkheid en hoe koppel je dit aan de foto - opdracht.





Studenten gaan aan de slag.






 We stellen de studenten vragen en bespreking kort na hoe alles gegaan is.
-          theorie, door uitleg
-          We hebben een powerpoint gemaakt die we laten zien met een beamer.
-          Inleiding door Ferdinand.



-          theorie, door uitleg gevend
-          We hebben vooraf groepjes gemaakt, elk groepje heeft zijn eigen voorwerp en een eigen begrip wat we weer gekoppeld hebben aan de kunstenaar. (opdracht)
-          ook weer aan de hand van de powerpoint. Op het einde van de uitleg nog even duidelijk alles op een rijtje zetten. Kijk hier nog na en let daar op bijvoorbeeld.
-          Opdracht uitleg door Emma


-          wij lopen rond om eventueel vragen te stellen of groepjes te helpen.
-          Ondertussen maken we alles even klaar voor als de studenten weer terug komen, zodat snel alle foto’s op de computer gezet kunnen worden


-          dit doen we door het stellen van vragen zoals:
·         hoe heb je deze les ervaren tegenover de les van dinsdag?
·         Heb je de kunstenaar Robert Therrien nog in je achterhoofd gehouden of is dit erdoorheen geschoten?
·         het kort bespreken per foto en de groepjes hun mening en gedachte hierbij laten vertellen.
-          na – bespreking door Laurie en Vivian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten