donderdag 14 april 2011

Terugkijkend

Terugkijkend op dit project:
Na dit project afgesloten te hebben kijk ik terug op een zeer leerzaam project. Met name het kijken, het inspireren en het toepassen van werk van de andere disciplines heeft veel leerzame kennis toegevoegd aan mijn manier van kijken en met name het uitvoeren ervan. Dit met name het theoretische gedeelte (het schrijven van een artikel). Ik ben hierbij veel dieper ingegaan op één bepaalde kunstenaar. Vaak kijk je alleen naar beeldende kunstenaars  maar omdat we hierbij moesten kijken naar een andere kunstenaar van een andere discipline heb ik hierbij veel geleerd. Ook de kunstbeschouwinglessen waren erg interessant. Zelf ben je bezig met je eigen werk maar met name de combinatie en de link die gelegd moest worden met  dans en theater hebben me aan het denken gezet. De manier hoe wij er naar kijken en de manier hoe de studenten van dans en theater naar werk kijken is erg verassend. Met zo’n project is het erg fijn om dit mee te maken. Ook om met  de dans en theater studenten erover te reflecteren en te discussiëren. Dit zijn 2 theoretische aspecten bij het project, maar zeker ben ik ook op mijn eigen beeldende werk anders gaan kijken, door het toevoegen van een deel van dans en theater. Het uiteindelijke werk is niet alleen een beelden werk maar ook een theatraal en ook met een stukje dansaspect wat je erin meeneemt. Mooi om hierbij een balans te vinden en uiteindelijk een werkstuk neer te zetten wat voor alle disciplines aantrekkelijk is.
Je merkt dat als je vaker in contact komt met andere studenten dat je veel leert en veel nieuwe kennis opdoet. Niet alleen de manier van kijken en denken maar ook de samenwerking is hier een belangrijk aspect bij. Vragen en opmerkingen die er aan je gesteld worden zijn allemaal weer mooi om zelf toe te passen, en er verder over na te denken. Dit geeft toch een heel andere kijk als dat je alleen met je eigen klas reflecteert, discussieert en nabespreekt. 
Met name was dit een leerzaam project, en heb ik als individu veel geleerd en opgestoken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten